HOME My BLOG Facebook Twitter
Official Blog Nadya Sam: erti kehidupan

Monday 10 June 2013

erti kehidupan




hari nie rasa macam nak cerita  pasal kehidupan... ramai yang tak sedar kehidupan nie kadang kala menjadi satu kehidapan yang paling seronok  kadang kala menjadi yang paling tak best.. haha.. mesty ada yang fikir  kan kenape??

oke sekarang jom kita fikir ramai2.. kenapa kita tak pernah bahagia walaupun tergolong antara orang berduit.. oke kdg kala kita fikir duit mampu beri apa kehendak kita tapi ada yang tak sedar kasih sayang hadir tanpa dibayar.. klau kita fikir kasih sayang itu perlu dibayar berapa banyak kita nk byar kasih syg yg dicurahkan terutamanya drpda seorg yang bergelar emak dan abah..

nak bg conth xpyh jauh2 lah ye.. kita nie jerk snang.. kalau kita tgah almi kesushan siapa yg kita berkongsi crte tentu mak atau abah kan.. dye akan cuba untuk pujuk kita..dye akan bagi kita semangat.. dye sentiasa ada bersama kita..nmpak tak bertpa sygnye mrke kpda kita.. cube sedarkan diri anda...

kita fikir 1 lagi situasi... klau kita tergolong org yg kurg berkemampuan... kita takde duit nak bli yg mewah2.. kita akan pakai apa yg ada slgi boleh digunakan....sebab tu kita akan nmpak mrke lebih mnsyukuri nikmat.. kita semua kene cuba fikir balik mne yg lebih baik untuk kehidupan ini..

hidup tak selalunya indah.. kadang kita di atas kadang kita di bawah..
kita cuba untuk menjadi yang terbaik tapi bukan kita yang menilai diri sendiri tapi orang sekeliling kita yang menilai kita.. sebab tu kita tak dapt menutup mulut orang yang cuba menjatuhkan kita..

No comments:

Post a Comment

 
Fully Design By Nabeel Fikree 2013 ©|